DE BALIBODE 2023/ 2024

9 maart 2024 - Sanur, Indonesië

20e jaargang nummer 16.  Het is alweer zondag en ben met Hester en Anja en Peter nog een dagje naar Ubud geweest. We zijn bij Monkey Forrest begonnen en vandaar naar beneden gelopen. Vele winkeltjes, prachtige restaurants en hotelletjes gezien. Als je door de restaurantjes loopt heb je meestal uitzicht op nog wat kleine rijstveldjes (zie foto's). Onderweg zag Hester een mooi stenen beeld van Ganesha en heeft dit gekocht en Peter heeft het bijna de hele dag gedragen ( 3.6 kilo) de lieverd. Tussen de middag hebben we tussen de eendjes van  een heerlijke lunch genoten, bruin brood met pesto en gegrilde groente, het was top evenals de plek. Weer verder en later koffie en thee bij Luna, weer zo'n mooie plek. Hester is nog naar de markt gelopen en heeft nog twee gehaakte tasjes op de kop getikt. Daarna was het tijd voor de taxi, die je per telefoon besteld. Helaas de eerste twee kwamen er niet door te veel verkeer. De derde lukte en binnen een uurtje waren we bij het hotel, waar wij later met Wim nog een klein hapje gegeten hebben. Maandag een heel zonnige dag , dit is fijn voor Hester want vanavond vliegt ze terug naar huis. Om 17.00 uur heeft ze nog een massage gehad en daarna zijn we in een leuk restaurant gaan eten, waar Ellen wat foto's heeft gemaakt van ons drietjes. Hester heeft nog gedouched en is om 20.40 uur geknuffeld en uitgezwaaid door ons en een aantal anderen. We hebben een hele fijne tijd met elkaar gehad en kunnen daar vol vreugde op terug kijken. Wim blijft moe maar geniet wel van slaap, zon en zee. We maken niet zo heel veel mee dus wordt onze brief wat korter dan vorige keren. Hester is goed aangekomen en de familie ook weer blij om haar te zien. Woensdag is Bas alweer 23 jaar geworden en denk je echt wel een keertje, we worden oud. Het weer blijft goed en zonnig met soms een wolkje. De zee is de laatste dagen zeer schoon want er is bijna geen wind. Wim heeft de tandarts gebeld hij had kiespijn, helaas is ze vanaf morgen gesloten in verband met een verbouwing. Ze heeft nog een foto gemaakt, er zit een ontsteking. Wim kan naar haar collega in Renon en moet daar met de taxi heen. Vandaag is hij geweest en heeft ze de eerste behandeling gedaan, volgende week terug en dan misschien de week daarop klaar. Ze moest een kroon kapot maken dus daar moet een nieuwe op, dan ben je wel weer van de pijn af (is hij nu al) gelukkig. Net een klein hapje bij Patio gehad en dan is de dag weer op. Vrijdag is het al weer en nu moet ik, Wim , aan de bak, helaas heb ik ook niet veel te vertellen. Anita's achterband loopt langzaam leeg dus daar moet wat aan gedaan worden , ik heb het achterwiel er uit gehaald en mee gegeven aan onze kamermeneer, er moet een nieuwe binnenband en buitenband op dus dat zal wel weer wat kosten, aan het eind van de middagstond het wiel weer klaar om gemonteerd te worden , dat was weer mijnwerk, gelukkig kreeg ik steun van een behulpzame hotelmedewerker die de moeren weer flink vastdraaide op de as ik was er blij mee want het werkje ging me niet zo makkelijk af, mijn rug protesteerde enorm. De hele dag was het wam en droog, Norman ging al om 3 uur weeg in verband met een grote ceremonie waar hij gamelan moest spelen, wij gingen om vier uur terug naar het hotel. Daar bovengenoemd klusje gedaan en vervolgens begon het te plenzen, dat hield zo aan dat wij maar niet naar de avondmarkt zijn gegaan maar in het hotel een hapje hebben gegeten, de verwachting is dat het morgen ook de hele dag regent, we zullen zien. We hebben het gezien, het was de hele dag droog maar tegen vieren werd het frisjes op het strand 28 graden maar de wind was niet lekker dus op naar AP. Tegen vijven begon het weer te hozen, toen appte Elies dat ze "hier "waren, dus in het hotel. Wij naar voren en ja hoor daar zaten ze, even wat gekletst en toen besloten om samen naar Rib te gaan om te eten, zij hadden hun vaste afspraak met een clubje Nederlanders op vrijdagavond vanaf ongeveer zeven uur dus konden we voor deze afspraak nog wel even eten. Het was heel gezellig en bovendien weer lekker dus een gezellige avond, tijdens de maaltijd kwamen Joke en Hans ook nog Rib binnen Dit is een stel wat we ook al jaren kennen dus even begroet en een praatje gemaakt. Toen Leon en Elies om kwart over zeven vertrokken zijn we nog even bij hun aangeschoven om wat bij te kletsen, ook dat verliep weer heel prettig. Tegen half negen door het personeel van Rib met de auto naar  ons hotel gebracht, het regende nog steeds, nu de laatste foto's bij gevoegd en dit stukje geschreven en dan versturen.

Groetjes van ons beiden en tot schrijfs, Anita en Wim

1. Rob&Mark:
    9 maart 2024
    Wat fijn dat jullie zo genoten hebben samen met Hester!
  2. Marry en Fred:
    10 maart 2024
    Was toch, ondanks jullie dachten niet veel te vertellen te hebben, een leuk stukje om te lezen!
    En weer mooie foto’s erbij.
    Wij wensen jullie vanuit IJsland, nog heel veel plezier.
    Liefs, Fred en Marry
  3. Ben en Anja:
    10 maart 2024
    Prachtige foto’s van jullie drieën.
    Weer een herinnering toegevoegd.
    Wat is het leven daar toch heerlijk .
    Geniet ze verder

Jouw reactie