DE BALIBODE 2-23/2024

24 februari 2024 - Sanur, Indonesië

20e Jaargang nummer 14   Zowel zaterdag als zondag kwam er veel vuil met het zeewater mee, plastic, hout, slippers en van alles en nog wat. Niet fijn om in te zwemmen en dat hebben we ook niet gedaan. Gelukkig nu maandag was het water weer schoon, alleen heel warm (we moeten iets te zeuren hebben.) Ben met iemand naar de pier gelopen en hebben het daar vijf minuten uitgehouden, zo heet was het en levend verbranden wilden we ook niet. Nog een keertje te water en afdouchen en dat was het weer, ook nog een klein dutje. Om 14.00 uur terug naar het hotel om de nette kleren aan te trekken. Ibu Mas (eigenaresse) was jarig en gaf een feestje. Prachtige bloemstukken stonden er en ze kreeg heel veel kadootjes. Natuurlijk hebben we gezongen en foto's gemaakt en heeft iedereen zijn buik vol gegeten met heerlijk eten. Na twee uur was het weer gedaan met de pret en ben ik nog wat gaan dobberen in het zwembad. Vanavond alleen een bakje yoghurt genomen, we hadden wel genoeg gehad. Nog wat lezen en dan weer slapen. Dinsdag was het water weer redelijk schoon, de wind was wat gedraaid maar de temperatuur van het zeewater was hoger dan de lichaamstemperatuur, je stapte gewoon in een warme badkuip. s' Avonds voor het eerst naar de markt gefietst, dat ging ook weer dus langzamerhand gaat alles weer naar normaal. Woensdagochtend eerst ijskoffie gedronken met Marie en Henk, kennissen uit Ameland erg gezellig vervolgens naar het strand de zee was gelukkig weer schoon en de watertemperatuur iets lager dus was het weer goed badderen. Om half drie ging Anita terug naar AP, Nyoman kwam om half vier om met haar naar het vliegveld te gaan om Hester af te halen, nu volgt Anita om de rest te vertellen. Om 16.08 uur is ze geland en zaten wij op een hard bankje in de aankomsthal te wachten en te wachten. Iets voor zessen kwam ze eraan , we dachten bijna dat ze kwijt was. Haar koffer lag als een van de laatste op de band, jammer. Eerst geknuffeld en toen snel naar de auto, op naar het hotel. De spullen bij ons neergezet en op de fiets naar het strand gegaan , waar we heerlijk garnalen hebben gegeten, bij zeer hoge temperaturen, zweten dus. Terug in het hotel iedereen naar bed , beetje lezen en daarna slapen. Donderdag, ik heb alleen gezwommen want Marie was niet lekker. Daarna naar het ontbijt, waar we genoten hebben van de meegenomen Hollandse kaas. Hester had veel belangstelling en heeft veel handjes geschud, namen gaat ze niet onthouden. Norman had drie stoelen onder de boom gezet en daar hebben we heerlijk gezeten. Gezwommen, langs het strand gelopen, eigenlijk te warm maar goed. Hester is lekker gemasseerd en daarna zijn we bij Kadek gaan eten. Zo zit dag een er alweer op en die was prima. Vrijdag , Marie was er weer met zwemmen en omdat ze niet veel ziet is het soms hard lachen omdat ze iets compleet fout doet. Niet erg doen we gewoon over en is het nog leuk ook. Lekker yoghurt bij het ontbijt met cruesli en fruit, daarna nog een eitje zonder brood en kunnen we er tot vanmiddag tegen. Vanmiddag op naar de zilverman, dit deden we in een regenbui dus onderweg schuilen en natuurlijk met andere schuilers gekletst. Gelukkig was hij er vandaag zodat we voor Janna wat foto's konden maken voor kleuren in een ring. Nu weten we wat ze wil en kunnen we dat doorgeven. Wij zijn iets eerder vertrokken naar de markt en hebben wat gewinkeld en Wim wachtte ons op om te eten. De markt is ook door Hester goed gekeurd, zodat we hier vaker zullen komen. Vanmorgen met Hester langs de kust gefietst en wat marktjes bezocht, het was behoorlijk warm en mijn jurk was doorweekt. Halverwege eerst een flesje water leeg gedronken en toen weer verder, op naar de volgende stop. Aan het strand voor mij koffie en voor haar mangosap en dat samen met een lekker windje waar we erg van genoten. Op het volgende marktje een heel leuk vrouwtje ontmoet, ze sprak behoorlijk Nederlands en heel goed Engels. Leuk blouseje gezien en wij zeiden staat vast leuk op een spijkerbroek. Ja hoor, daar kwam ze, ja mooi op spijkerbroekie ik heb en toen kwam er achteraan ook met korte mouwertjes of geen mouwertjes. Wij lagen in een deuk en zij ook, we zijn er een half uur geweest en hebben heel veel lol gehad en gaan er zeker een blouseje kopen, ze zijn erg mooi en ze maakt ze zelf. Daarna heerlijk in zee geweest en daarna terug, het ging regenen toen we net in het Hotel waren, zeg maar hozen . Vanavond gaan we naar een muziek avond aan de ander kant en we hopen dat het dan droog is.

1. Ernée en Piet:
    Leuk weer te lezen
    Het gaat jullie goed,
    groetjes Ernée en Piet
  2. Adrie slopsma:
    Lieve Wim & Anita,
    Wij wensen jullie samen met Hester twee heerlijke weken toe op Bali!!
    Groetjes vanuit Heemskerk
  3. Riet:
    24 februari 2024
    Wat fijn om te lezen dat alles inmiddels weer een beetje 'normaal' is, wat betreft de gezondheid. En wat geweldig dat Hester er nu ook bij is! Dat wordt nu dus weer heerlijk genieten en dat is jullie van harte gegund. Hartelijke groet, Riet
  4. Marry en Fred:
    24 februari 2024
    Wat leuk te lezen dat jullie zo genieten! En wat fijn dat Hester er voor 2weken is, het lijkt lang, maar de tijd zal wel omvliegen! Veel plezier met z’n 3 en!
    Liefs vanuit een regenachtig Limmen.
  5. Rita Bongenaar:
    25 februari 2024
    Mieters Wim, dat je zover bent opgeknapt dat het je weer lukt om helemaal naar de markt te fietsen. Nog effe je en je bent hopelijk weer de "oude".
    Hele gezellige dagen met Hester en tot hoors
  6. Anke van Kruijssen:
    26 februari 2024
    Wat ontzettend fijn dat Hester is over gekomen. Jullie hebben haar een hoop te vertellen en laten zien. De hitte kan ik me amper meer voorstellen. Wij genieten ook nog elke dag wel van een regenbuitje. Liefs Anke
  7. Serv:
    27 februari 2024
    Wat heerlijk , zo’n “ gezinshereniging”
    Samen leuke ervaringen delen.
    Heeeeeel veel plezier .
    Dikke knuffel
  8. Lydia:
    28 februari 2024
    Hier een berichtje van mij. Het duurde even maar mijn computer vertoonde kuren.
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie ! Dat is het grootste goed ! Dat de natuur veranderd merken jullie op Bali maar ook bij ons wordt het weer steeds heftiger. Enkele weken geleden hadden we in noord Holland hevige regenbuien.! De tuin en de kruipruimte onder de huiskamer stond blank, verwarming deed het niet meer.Het is allemaal goed gekomen !!!. Voor nu wens ik jullie nog een fijne tijd op Bali. Hartelijke groet, Lydia

Jouw reactie