BALIBODE 2023/2024

17 februari 2024 - Sanur, Indonesië

20e Jaargang nummer 13

Zondag, Wim is weer mee naar het strand geweest en heeft ook lekker gezwommen.  Om 18.00 uur kwamen eerst Nunik en Cecilia en vijf minuten later Nyoman en zijn vrouw om met ons te eten. Het was weer gezellig en ze brachten een zak vruchten voor ons mee. Na het eten nog een ijsje voor de meisjes en ze gingen op de terugweg naar huis. Wim heeft sate gegeten en daarna ging hij naar bed, was moe van deze mooie dag en dat mag. Maandag , eerst ijskoffie (Wim moet nog wat aankomen) en daarna door naar het strand. Daar aangekomen eerst zijn band op laten pompen door een sterke jonge vrouw. Ze doen het graag voor hem , weten allemaal hoe ziek hij is geweest. Vanavond met de taxi naar Samping, rendang eten samen met vrienden. Nu nog even nieuws kijken en de oogjes weer toe. Dinsdag, weer een beetje als vanouds, na het ontbijt, yoghurt met veel fruit daarna een tukkie en om half elf naar het strand. De zee zag er heel lekker uit, dus lekker een poosje gedobberd na mijn Bali koffie. De lunch was heerrrrrlijk, grote garnalen met rijst en groente in kokos saus, biertje er bij het kon niet op. Wat gelezen weer in het water en gekletst met nieuw aangekomen kennissen, gezellig. Daarna maar weer siesta en tegen vieren op naar AP. Vanavond ging Anita met Gerrie en Kees naar de avondmarkt, voor mij nog een beetje te ver fietsen, ik heb martabak besteld en hoop dat de bakker van die lekkernij er is afwachten maar . De martabak smaakte prima, er bleef niets over. Het weer is nog steeds uitzonderlijk mooi dus we genieten op het strand het blijft bij dompelen slapen en lezen maar het gaat steeds iets beter. Woensdag met Nora en Gert onze Spaans Nederlandse vrienden bij Hello warung gelunched, dat was weer als vanouds. s'Avonds bij Patio gegeten, crispy buikspek weer een wat anders dan kip of sate. Daarna nog een holy grandpa voor mij en voor Anita een ijskoffie. Vandaag weer mooi weer dus op naar het strand grote garnalen gegeten dus de dag kan al niet meer stuk, ik wacht nu nog op de bungus die Anita meeneemt van de avondmarkt ze is er heen met Kees en Gerrie dus dat is voor haar gezelliger dan alleen. Dit was het dan weer voor de woensdag en donderdag, morgen verder.  Vrijdag al weer, een hete dag 32 graden en weinig wind, wat wil je nog meer. Beginnen met ijskoffie bij Patio en daarna naar het strand Alle stoelen bij Norman waren bezet, de onze gelukkig nog leeg daar zorgt hij trouw voor. Eerst maar een half uurtje dobberen en vervolgens wat lezen. Om geen stiefkinderen op het strand te krijgen zijn we bij Nanda gaan eten, Nee Hetty niet bij jouw zus maar bij Nanda hier van het strand. Anita 3 loempiaatjes en ik een fish curry , het was allebei weer erg lekker. Na de lunch ging ik een tukkie doen en Anita nog even dompelen Om half vijf vertrokken we van het strand en vervolgden we ons dagelijks ritueel, ok douchen en de krant lezen en Anita nog een poosje ontspannen in het zwembad. Het wordt voor mij vandaag weer een bungus want Anita is met en Gerrie naar de avondmarkt en dat zal ook wel smaken. Vandaag mijn laatste zwem therapie met Adrie die in juni aan haar knie geopereerd wordt. Ze loopt nu zonder krukken en haar benen zijn een stuk sterker. Na haar kwam Marie in het water en hebben we samen gezwommen en gegymd en niet te vergeten gelachen. Ik ben om 11.00 uur met zeven anderen een boottocht gaan maken voor de kust en Wim ging naar zijn plekje op het strand .In ruim twee maanden is er niet zoveel troep aangespoeld als vandaag langs de hele kust. We zagen zelfs een dode koe drijven, bah. Halverwege is de boot stil gelegd en hebben we wat gedronken. Daarna op de terug weg, het weer was geweldig veel zon en dus behoorlijk heet aan boord. We hadden wel een dakje boven ons hoofd, alleen niet op de plek waar Kees en ik zaten, daar was het dakje op. Ik ben naar Wim gegaan en we hebben samen iets gegeten , daarna ben ik in slaap gevallen, in de wind op het strand onder de boom, heerlijk. Vanavond is Wim voor het eerst op de fiets naar RIB gegaan en dat ging goed, heerlijk gegeten. Nu de balibode versturen en dan naar bed boekje lezen

1. Rob&Mark:
    17 februari 2024
    Wat fijn dat jullie de draad van de gezelligheid weer hebben opgepakt.
    Groeten van ons uit Castricum.
  2. Jos Burgwal:
    17 februari 2024
    Een hele opluchting dat Wim weer mee kan naar het strand. Volgens mij knap je daar sneller op. En hij eet ook weer lekker mee, dat helpt vast.
  3. Elsi en Gerard:
    17 februari 2024
    HOi Win en Anita. Ik ben blij dat het beter gaat met Wim. Wat ik me afvroeg, wat is bungus en martabak? Een of ander gerecht denk ik. Verder gaat het hier goed, alhoewel ik de griep heb. Gaat wel weer over voor ik een jongetje wordt 😩

Jouw reactie