DE BALIBODE 2023/2024

10 februari 2024 - Sanur, Indonesië

20e jaargang nummer 12.

Zondagavond, na een lekker ontbijt met scrambled egg, yoghurt met passion fruit en granola kreeg ik een dipje en besloot om nog maar een tukkie te doen. Tegen elven lekker naar Patio voor de ijskoffie. Helaas wilde het weer niet meewerken, buitje , droog en weer een buitje dus we besloten om maar niet naar het strand te gaan en ons te vermaken op ons platje. Ik ben maar weer gaan slapen Anita wilde wat lopen en ging naar Norman om te vertellen dat we vandaag en morgen niet komen ze kocht onderwijl ook nog een mooie sarong dus het loopje was geslaagd.. Morgen moeten we weer naar het ziekenhuis voor een laatste gesprek, jullie horen wel hoe dat afloopt. Vanmiddag na mijn slaapje wat op de computer gerommeld, foto's gestuurd naar Kees en Etty die gisteren weer naar huis gingen en toen ook mijn smartwatch weer aan de gang gekregen ik had geen verbinding met de laptop en daardoor geen juiste tijdsaanduiding, nu wel en weet ik weer hoe laat het is. Daarna nog een poosje in het zwembad gedobberd en tegen zevenen gingen we eten in een voor ons nog onbekend restaurant hier dicht in de buurt, want een eind fietsen zit er nog niet in. Alle twee heel lekker gegeten, volgens insiders was het wel wat duurder Maar waar kun je nog eten voor€ 6,00 de man inclusief drankjes en fooi. Het viel ons reuze mee. Zo dit was het weer voor vandaag. Inmiddels is het al weer dinsdagavond. Gisteren na het ontbijt besloten we niet naar het strand te gaan maar bij het hotel te blijven omdat we om 3 uur in het BIMC hospitaal een afspraak hadden. Dus wat luieren , lezen en slapen. Om 1 uur naar Patio voor de lunch, heerlijk donkerbruin brood met kip , salade en een gebakken ei. Het smaakte prima maar het was wel een buikvuller. Om half drie in de taxi naar Kuta, waar we om 3 minuten over drie in het ziekenhuis arriveerden, het was lekker druk, zowel onderweg als in het ziekenhuis. We hebben ons aangemeld. , tegen half vier werd de bloeddruk gemeten evenals saturatie en temperatuur, alles ok. Om kwart voor vier naar de internist, hij vond dat mijn benen er weer goed uitzagen, even luisteren en ja hoor hij was helemaal tevreden. Dus terug naar de wachtruimte waar het nog steeds erg druk was. Om half vijf geinformeerd waar de cardioloog bleef , hij was onderweg nog 5 minuutjes. Vlak voor vijven kwam hij binnenlopen en even later konden wij komen. Ook hij luisterde weer even en was tevreden, toen ging hij samen met een medewerkster in het inmiddels vuistdikke dossier bladeren van voren naar achteren en terug, het was wat chaotisch. Tenslotte besloot hij om de medicatie die hij had voortgeschreven te verlengen tot thuiskomst in Nederland dan kon ik daar met mijn cardioloog overleggen. Zo gezegd zo gedaan wij gingen naar de apotheek de pillen halen, maar heel plotseling was de dosis van 1 pil weer verhoogd naar twee terwijl hij bij ons vorig bezoek terug was gegaan naar1onbegrijpelijk, lekker veel verwarring maar het moest zo zijn. Uiteindelijk kregen we de pillen maar die waren niet in voldoende aantal aanwezig, of we maar tot zeven uur wilden wachten dat wilden we niet dus werd er besloten dat de pillen wel naar het hotel gebracht konden worden. Wij in de taxi en op naar het hotel. We hadden met kennissen afgesproken wat te gaan drinken om half zes, dat werd nu half zeven. Om acht uur nog een bak yoghurt bij Patio gegeten en toen was de dag voorbij.                                                                                                                                     Dinsdagochtend weer prachtig weer na het ontbijt naar het strand, tussen de middag wat fruit kroepoek, wat klepon en lumper  lokale lekkernijen  gegeten weer wat gezwommen en om vier uur terug naar AP. Vanavond voor ons een nieuw restaurant, APAKABAR, aangeraden door de kennissen van gisteren. Anita had krokant gebakken varkensvlees met rijst en groente en ik heb heb een heerlijke vis filee gehad kortom een aanrader en morgen verder. Nu donderdag en een beetje sof dag voor Wim, geen probleem hij moet nog heel veel aansterken en het is vandaag bij slapen gebleven. Hij zegt zelf ik ben 70 beter en de volgende 30 moet opgebouwd worden, prima morgen misschien weer een fijne dag. Ik ben om 10.30 uur koffie gaan drinken en daar zit een meneer die hier woont en een boek schrijft. Kennen we al een paar jaar en altijd een leuk praatje, dus nu waar is Wim en ik zei; in bed. Hij was klaar en ging naar huis, verrassing bij het afrekenen , er was al betaald voor mij, door hem dus ( hoe lief is dat). Mensen uit het hotel die er ook zaten zeiden direct, jij hebt een stille aanbidder. Nu dit is niet zo want hij heeft een hele leuke vrouw en is gewoon vriendelijk. Op het strand ook weer prachtig weer met heerlijke wind. Ik wilde even op de telefoon kijken of Wim mij nodig had en stootte mijn teen lelijk aan een steen, het bloedde als een rund. Gelukkig was het in het zand en niet de straat, goed gespoeld met water en een pleister erop. Op de terugweg langs Made, teen in heet water en kapot vel er af geknipt, daarna al het zand losgeweekt. Made heeft toen een blad van aloe vera gehaald en erop gedaan, nu moet het drogen en het doet geen pijn. Van Ellen kreeg ik speciaal water en anti bacterie zalf, je moet hier erg uitkijken met wondjes. Vanavond gaat het erop. Wim is een half uurtje op geweest en ligt alweer in bed, zodat ik op de markt ga eten en wat voor hem meeneem. Van Made kreeg ik nog knapperige tempe en kroepoek, dat wordt ook weer smullen. Vrijdag opnieuw een slaapdag voor Wim, het wil nog niet echt heel hard vooruit gaan maar we geven de moed niet op. Ik ben alleen naar het strand gegaan en om 15.20 uur was ik weer hier. Wim is de krant gaan lezen en daarna gaan douchen, hij ruikt weer lekker. Allebei nog een poosje gelezen en daarna hier in de tuin gegeten. Wim een soepje, ik sate en nasi goreng, het smaakte goed. Hij is iets langer op geweest dan gisteren, dus wie weet morgen weer een klein stapje verder, we blijven positief. Vandaag Truus en Bram jarig, beiden gefeliciteerd en een fijne dag gewenst. Het weer blijft prachtig en we moeten wel wat voor Hester bewaren zegt ze. Vanmiddag even met elkaar gebeld, altijd fijn. Mijn teen zo goed verzorgen en daarna kunnen we weer van de nacht genieten. Lekker geslapen vannacht om 8.15 uur werden we wakker, ik ga nog niet zwemmen vanwege die leuke teen. Op het strand met verschillende mensen gepraat en met Zwitsers en Spanjaarden (die eigenlijk Belgen zijn ) gegeten. Bij het hotel lag Wim nog in bed maar is wel opgestaan om de krant te lezen. Daarna heeft hij de foto's op de site geplaatst en ben ik drinken voor ons gaan halen. Nu even een heel hard regen buitje om op te frissen. Straks bij Patio wat eten en dan is deze week weer om, groetjes van ons.

1. Ernée en Piet:
    10 februari 2024
    Gelukkig gaat het steeds beter met Wim,
    nu maar hopen dat hij gauw 100% is dan kunnen jullie weer optimaal genieten, veel liefs van ons
  2. Adrie slopsma:
    10 februari 2024
    Wim, gelukkig gaat weer wat beter met je.
    Het herstel heeft zijn tijd nodig , maar gelukkig heb je samen met Anita nog veel plezier op jullie zo geliefde Bali. Hopelijk gaat het steeds wat meer de goede kant op en ben je weer snel op 100 %.
    Lieve groetjes, Fred & Adrie
  3. Rob&Mark:
    11 februari 2024
    Wat goed om te lezen dat de artsen tevreden waren. Hopelijk gaat het ook veel beter met Wim en dan dus ook met Anita !
    Blijf vooral zoveel als mogelijk genieten, dat is de beste manier om te herstellen toch!
    Ik ben toch een beetje jaloers op al dat heerlijke eten daar.
    Kus van ons !
  4. Anke van Kruijssen:
    11 februari 2024
    Hoe ouder je bent hoe langzamer de genezing, zegt mijn arts altijd. Maar de vooruitgang is ingezet dus op naar de 100 % Wim.
    Maar wel fijn dat je in zo'n relaxde omgeving kan herstellen. Zon en warme temperaturen voelt toch beter dan grijze lucht regen en harde wind. Dus geniet nog maar even en met het eten zit het ook wel goed zo te lezen. Fijn hoor. Liefs van ons
  5. Trudie Beentjes:
    15 februari 2024
    Bedankt voor jullie wekelijkse update, we leven zo mee met wel en wee op Bali!
    Hier is de tuinclub weer “one line” om te inventariseren en ook de organisatie van het open tuinweekend is ontwaakt.
    De vogels worden onrustig, het voorjaar lijkt steeds eerder te beginnen, vandaag een record temperatuur van 18 graden in Limburg! In de tuin volop te zien door de opkomende boeren krokussen, sneeuwklokjes en bloeiende kerstrozen.
    Vriendelijke groeten
    Trudie& Adri