DE BALIBODE 2023/2024

3 februari 2024 - Sanur, Indonesië

20e JAARGANG NUMMER

28/1 2024 Het is zondag en precies 4 weken geleden begonnen de narigheden. We praten er niet meer over het kan alleen maar beter worden. Vanochtend weer in de eetzaal ontbeten het smaakte goed, poosje gerust en vervolgens naar Made voor een been en voet massage Dat was lekker , Anita ging onderwijl een nieuwe waterkoker kopen , de oude had  deze week de geest gegeven, tegen twaalven wat yoghurt gegeten en toen besloten we te proberen naar het strand te gaan. Zwembroek en bikini aan, achterband van mijn fiets opgepompt en heel voorzichtig naar het strand gereden waar Norman ons heel blij begroette en ons vaste plekje klaarmaakte met dubbele matrassen. Het voelde goed, lekker wat gedobberd in zee en vervolgens viel ik in slaap. Anita wilde naar de zilversmid lopen  om  het ringetje van Janna te laten repareren maar daar kwam ze niet aan toe ze ontmoette andere kennissen en daar bleef ze mee kletsen, ook gezellig. Tegen vieren een loempiaatje besteld  weer als vanouds lekker Daarna nog even blijven liggen en om half vijf terug naar het hotel. Anita ging nog even zwemmen en ik de krant lezen. Daarna douchen , uitpuffen en om zeven uur naar Patio waar we lekker hebben gegeten , dit was weer een fijne dag. Maandag, eerst lekker gezwommen en daarna naar het ontbijt, was lekker. Wim ziet er moe uit vanmorgen dus doen we even rustig aan vandaag. Ik heb bij buurvrouw Etty koffie gedronken en Wim lag op de bank al te slapen. Om twaalf uur alleen naar het strand gegaan en Wim is fijn hier gebleven, Yoghurtje gegeten en veel geslapen. Ik ben voor Janna naar de zilversmid gegaan om ringen te repareren en een kettinkje te repareren en even met hem te kletsen. Terug  lekker met Wim in het zwembad gegaan en daarna douchen. Ook kwam ik Ibu Mas tegen en daar heb ik mee gekletst en wat gedronken. Daarna met weer anderen naar de markt op de fiets, heerlijk eten en daarna voor Wim een bungus gekocht en die heeft hij op een beetje rijst na heerlijk opgepeuzeld met smaak. Morgen weer een nieuwe dag, welterusten. En dit is dan de nieuwe dag, het ontbijt smaakte me goed, maar de kaasomelette was iets te veel, dus de helft bewaard voor de lunch, ook maar weer even een tukkie gedaan na het eten en vervolgens naar Made mijn benen laten masseren, dat voelt goed alhoewel ze wel erg hard knijpt, het helpt voor mijn nog dikke benen dus het moet maar. Vervolgens gingen we koffie drinken bij Patio, ik nam ijskoffie en Anita een fruitbowl met yoghurt. Terug naar het hotel was ik weer moe en dus niet naar het strand fietsen , ik ben nog wat instabiel. Anita ging in haar eentje naar het strand. IK sliep weer tot twee uur toen de rest van de omelette gegeten met wat fruit Daarna de krant gelezen en vervolgens mijn boek uitgelezen. Anita kwam tegen vieren van het strand, vervolgens gingen we nog even dobberen in het zwembad, daarna douchen en weer lezen. Anita is nu met Kees en Gerry naar de avondmarkt eten en ze brengen voor mij een bungus mee, een hapje rijst met groente en kip of vis. Dit was het dan weer voor vandaag, een luie dag , maar langzamerhand gaat het steeds beter. Woensdagavond, vandaag een lekkere dag, goed ontbeten, een poosje niksen koud kompres over mijn voeten en vervolgens naar het strand. Het fietsen ging al wat beter dus we kwamen blij aan op het stand en Norman idem dito. Eerst voor mij een Bali koffie en voor Anita  hot water. Daarna wat gelezen een banaantje gegeten en tussen de middag met z'n tweeen een clubsandwich verorberd, smaakte goed. een beetje geslapen weer wat gelezen en om vier uur terugfietsen naar het hotel. Anita ging nog even zwemmen , ik ging douchen en de krant lezen. Met diverse mensen even gekletst en met Kees om zessen een biertje gedronken smaakte ook weer lekker. Anita, Gerrie en Kees naar de avondmarkt en ik krijg zo mijn bungus. Een prima dag en het gaat steeds beter. Nog even het weerbericht het is nog steeds prachtig weer zo'n graadje of dertig en eigenlijk bijna geen regen Eergisteren een enorme plensbui van een half uur en dat was het wel Dus over het weer niets te klagen en over mijn vooruitgang ook niet. Morgen verder. Donderdag, Wim doet het erg goed en zo langzamerhand pakken we onze vakantie weer op. Na het ontbijt doet hij een kort tukje en om ongeveer elf uur naar het strand. Daar is het heerlijk toeven op ons bedje onder de boom kijkend naar de bootjes en mooie luchten. Heerlijk in het water gedobberd en tussen de middag loempiaatje en brochetta gegeten.  Om vier uur kwam Idsart langs met zijn kleinzoon die inmiddels sliep, drie stappen voor ze hier waren viel hij in slaap. Julia onderging een massage. Zaterdag vliegen ze waarschijnlijk naar huis een week later dan gepland want de kleine had een oorontsteking en mocht niet vliegen. Daarna hebben wij een taxi genomen naar Kadek en daar met onze buren rendang gegeten. Zaterdag gaan ze naar huis en zijn hier dan twee maanden geweest, we hebben er fantastische buren aan gehad. Nu lekker slapen en tot morgen. 's Nachts regent het soms en bij het opstaan is het weer droog. We hebben eerst ijskoffie gedronken met mensen die ook uit Enschede kwamen, heel gezellig en toen door naar het strand. Lauw water en een heerlijk zonnetje. Tussen de middag grote garnalen naar binnen gewerkt en om 16.30 uur terug naar hotel. Vanavond bij Patio een heerlijke bak yoghurt met vers fruit gehad en Wim een Arak toe. Nu tanden poetsen, nog wat lezen en oogjes toe. Vandaag twee flinke buien gehad, die waren nodig voor de plantjes. Vanavond opgehaald door de chauffeur van RIB en daar heerlijk gegeten samen met Gerrie en Kees. Etty en Kees hebben we vandaag in de stromende regen uitgezwaaid. Dit was het voor deze week.

1. Marry en Fred:
    3 februari 2024
    Goed te lezen dat het tij gekeerd is! Jullie zien er ook blij uit op de foto’s! Maar ook lekker dat het weer zo goed meewerkt, weinig regen en lekker veel zon, dat doet een mens ook goed, toch?
    Van harte gegund en ga zo door!,
    Heel veel liefs van ons.
    Fred en Marry
  2. Elsi en Gerard:
    3 februari 2024
    Weer lekker bezig Wim. Rustig aan en genieten van wat er op jullue pad komt. Knuffel van ons
  3. Jos Burgwal:
    3 februari 2024
    Klinkt al veel beter! Je ziet dat arak wonderen kan doen.