DE BALIBODE 2023/2024

27 januari 2024 - Sanur, Indonesië

20e jaargang nummer 10

Daar gaan we dan weer op de vertrouwde manier verder. Vandaag zondag een rustige dag, ik heb nog niet veel puf maar heb inmiddels wel1300 stappen gedaan dus het begint weer een beetje te komen. Helaas het eten smaakt nog niet erg maar ik worstel me er doorheen. We hebben de ijskoffie maar in het hotel genomen en dat viel wel goed Daarna een lange tijd op een stoel bij het zwembad gelegen wat geslapen en dat was het dan weer Anita was wel erg moe en net is er iemand gekomen op haar rug te masseren, misschien help het Ik zit nu nog buiten op ons platje en de temperatuur is heerlijk met zo nu en dan een lekker windje. Dit was het  dan weer voor vandaag, morgen verder. Morgen is inmiddels voorbij en ik heb niets geschreven. dus nu dinsdag allereerst de belevenissen van maandag en dan die van vandaag dinsdag. Gisterochtend om kwart voor tien kwam Nyoman van ons gezinnetje voorrijden om ons naar het kantor immigrasi in Denpasar te brengen voor visa verlenging. Dat verliep uitstekend auto geparkeerd op naar de ingang van het kantoor daar stond een rolstoel voor algemeen gebruik, dus voor mij. Anita liep naar 1 van de loketten met de brief van de ziekenhuisopname en ze kreeg meteen volgnummers met de opmerking je wordt zo meteen op naam opgeroepen je krijgt voorrang, binnen 10 minuten stonden we weer bij de auto. Daarna op naar het BIMC ziekenhuis waar we een afspraak hadden om langs te komen voor een gesprek met de cardioloog en de internist .Toen we daar aankwamen hadden ze deze afspraak weer gewijzigd 4uur wachten tussen de afspraken. We waren het daar niet mee eens en er ontstond een flinke discussie. Toen werd weer gezegd  dat er geen bevestiging was van betaling via SOS International, daarvoor moest er weer met Jakarta worden gebeld. We gingen zitten en na een uurtje maar weer vragen hoe het er mee stond, nog steeds niets gehoord uit Jakarta. Wij maar weer wachten en ja hoor 5 minuten wachten en Jakarta had toestemming gegeven. ER was inmiddels ook bloed geprikt en de uitslag was binnen , op naar de internist. Alle uitslagen waren goed dus niets aan de hand. Het enige probleem was het plassen dat wil nog niet op gang komen dus in overleg de medicatie aangepast. Terug naar het hotel uitrusten en tegen zevenen wat eten .Helaas het eten smaakte mij in het geheel niet ik moest zelfs spugen na het eten dus dat viel slecht. hup naar bed en de nacht goed doorgekomen. Vanochtend gedouched  daarna ontbeten wat yoghurt met fruit en cruesli weer een poosje naar bed om uit te rusten om 11uur ijskoffie gedronken dat viel goed en om 1 uur een tosti met ham en kaas die ik bijna niet op kon ik zat nog propje vol. Maar weer wat rusten en bedenken hoe ik mijn eten binnen kan houden en zorgen dat ik voldoende eet. wat rondgepraat en besloten is om door te gaan met indien mogelijk vette yoghurt met cruesli en fruit en verder niets voor de eerste dagen . zien of zo mijn eetlust terug komt. Daarnaast gaan we op zoek naar astronauten voeding, misschien is dat de oplossing Dit was tot vandaag ons onbezorgde leventje op Bali, Tot morgen, Wim. Het is inmiddels morgen en al weer 19.37 uur.       Een eerste dag yoghurt muesli fruit kuur tot nu toe geslaagd ik voel me wat beter, ben naar de massage geweest heb nog wel veel geslapen, ben ook nog een extra vitamine kuur begonnen nu maar afwachten of het succes heeft. En weer een nieuwe dag en inderdaad Wim voelt zich iets beter. Vandaag nog een dagje yoghurt enz. en morgen kijken voor iets anders. Wim voelt zich een heel klein beetje beter zodat we om 11.00 uur koffie zijn gaan drinken, dat ging goed. Bij terugkomst was Ibu Mas er en die is met mij naar de bank gaan kijken die wel gemist kon worden in de andere lobby, er zit bijna nooit iemand. De roomboys werden gebeld om de bank naar ons balkon te brengen, ze hadden veel lol. Ik heb ze allemaal een leuke fooi gegeven daar werden ze nog vrolijker van. Wim zat heerlijk (zie foto) , die heb ik ook naar Ibu Mas gestuurd en kreeg duimpjes terug, iedereen tevreden. Wim zijn volgende maaltijd gegeven , de computer bij hem gezet en de telefoon neergelegd. Daarna ben ik na ruim vier weken een paar uurtjes naar het strand geweest, even in zee gelegen en weer met wat mensen gepraat, heerlijk. Vanavond Nasi Campur besteld en Wim kon er naar kijken zonder te zeggen dat het vies was, morgen gaan we een toastje met tomaat en kaas proberen en hopen dat dat goed gaat. Vrijdag, na een rustige nacht aan het ontbijt, geroosterde boterham met tomaat en kaas en een hard gekookt ei. het smaakte me goed Daarna onze nieuwe bank gebruikt, en de krant gelezen, ik ben weer helemaal bij. Tegen elven naar Made de masseuse die heeft alleen mijn benen en voeten gemasseerd dat was erg lekker. Anita ging naar het strand en ik ging een tukkie doen. Om half twee yoghurt met muesli en een banaan. Vervolgens wat lezen en niksen een een paar rondjes lopen door de tuin. Tegen vieren werd het donker en iedereen kwam van het strand. Echter toch geen regen en de meesten gingen nog wat zwemmen en ik zat lekker op mijn bank. Rond vijven kwam overbuurman Kees uit Spakenburg een biertje drinken het smaakte wel maar nog niet als vanouds, gezellig een uurtje gekletst, maar toen was het over. Ik ben maar weer gaan rusten....slapen.... en Anita ging met Gerrie en Kees en nog een paar anderen eten bij Moro Senang ofwel de garage. Toen ze terug kwamen heeft Anita voor mij twee sate lilit besteld met wat rijst. De sate opgegeten met een klein beetje rijst  en nog wat fruit toe. Nu nog even douchen en dan ga ik maar weer slapen. Zaterdag, vanmorgen weer voor de eerste maal in de ontbijtzaal gegeten, weer als vanouds, toast met tomaat en ei en fruit toe, ging prima. Daarna gelezen en wat gekletst en om elven naar Patio voor de ijskoffie. Anita ging nog wat boodschapjes doen zoals het kopen van cruesli. Teruggelopen naar het hotel, inmiddels was het tegen twaalven, ik ging een poosje rusten, d.w.z. slapen tot half twee en Anita ging naar het strand om half twee een yoghurtje genomen vervolgens het boek uitgelezen en daarna heb ik me met de gemaakte foto's van Anita's iphone bezig gehouden en die zijn intussen allemaal geplaatst, het zijn de foto's 1 tot en met 55, helaas staan ze niet allemaal op chronologische volgorde maar dat lukte me niet. Anita kwam om half vier van het strand en toen zijn we nog even het zwembad  in gegaan ik had er zin in en het bewegen was lekker. Gedouched en vervolgens dit laatste deel van de Balibode geschreven Het staat hier nu  helemaal blank want het regent hard. morgen beginnen we met de volgende Balibode. groetjes en tot horens.

1. Elsi en Gerard:
    27 januari 2024
    Dit is toch een andere vakantie dan vorig jaar. Wat naar voor jullie! Hopelijk gaat het steeds beter de komende weken. Sterkte allebei en geniet van de zon. Beter weer dan in Nederland
  2. Ernée en Piet:
    27 januari 2024
    Nou weer een heel verhaal!
    Hoop dat Wim straks weer helemaal de oude is en jullie weer volop kunnen genieten van de vakantie
    Groetjes Ernée en Piet
  3. Ben en Anja:
    27 januari 2024
    Gelukkig gaat het langzaam beter met Wim.
    De ‘gewone lifestyle’ schiet er nog bij in..
    Ga zo door, dan komt dat ook weer goed.
    Lieve groet, Ben en Anja
  4. Jos Burgwal:
    27 januari 2024
    Fijn om te lezen dat het medisch stabiel is. Nu verder herstel en weer gewoon kunnen genieten .
    Voor ons zit het er helaas weer bijna op. Maandag 15 uur richting Singapore,dan Parijs en dan Schiphol. Het ga jullie goed,
  5. Marry en Fred:
    27 januari 2024
    Fijn te lezen dat het stapje vooruit lijkt te gaan en dat je weer in staat bent een Balibode te maken!
    En fijn dat Anita ook zo af en toe even lekker weer kan gaan zwemmen, dat zal ze gemist hebben.
    Hopelijk blijft de vooruitgang voor uit gaan….
    Geniet ervan.
    Veel liefs,
    Fred en Marry
  6. Adrie slopsma:
    28 januari 2024
    Lieve Wim, en Anita,
    Jullie maken heel wat mee deze vakantie.
    Wim hopelijk gaat elke dag een beetje beter en kan je samen met Anita de draad weer oppakken.
    Gelukkig hebben jullie nog heel veel dagen om te genieten van het Balinese leventje!!
    Voor jullie allebei heel veel sterkte de komende tijd.
    Lieve groetjes,
    Fred & Adrie
  7. Adrie slopsma:
    28 januari 2024
    Lieve Baligangers,
    De vakantie verloopt heel anders deze keer.
    Wim, gelukkig gaat het steeds een beetje beter met je en kan je weer samen met Anita bijkomen,van de heftige tijd in 't ziekenhuis!
    Wij wensen jullie allebei heel veel sterkte met het herstel en er komen gelukkig nog veel dagen voor jullie bij op Bali!!
    Lieve groetjes, Adrie & Fred