DE BALIBODE 2023/2024

23 maart 2024 - Sanur, Indonesië

20e Jaargang nummer 18.

Zo daar zijn we dan weer met de laatste Balibode vanuit The Island Of God geschreven. Het weer is opnieuw geweldig, veel zon een windje en veel en helder water, wat wil je nog meer.  Helaas gaat mijn conditie flink achteruit, fietsen naar het strand gaat nog net maar wat verder, hola dat wil effe niet meer dus ik doe maar rustig aan en slaap heel veel, thuis kijken we wel verder, de afspraken met huisarts en cardioloog zijn al geregeld, Hester heeft geinformeerd bij de SOS dienst of er wat kan geregeld worden met vervoer men is nu aan het werk om ons business te laten vliegen, dan wordt ons gehele transport van hotel tot huis verzorgd, afwachten maar of de reisverzekering dat wil vergoeden. Vrijdag moest ik nog een keer naar de tandarts, de afdruk voor de kroon was niet goed gelukt, de eerste nieuwe afdruk ging ook niet goed hij zat muurvast in mijn mond, toen hij er na veel getrek en beweging toch uit ging een volgende poging met ander materiaal. Dat liet zich vlot verwijderen ik kon naar huis woensdag is de kroon klaar. Maar helaas zondagmiddag  brak er nog een kroon, maandag kreeg ik te horen dat woensdag bekeken wordt wat er aan te doen is. We zullen zien wat het wordt, ik werd er niet blij van. Wel werden we blij van de garnalen die we tussen de middag hebben gegeten, dat was weer smullen, vanavond brengen onze buren voor beiden een bungus ( hapje in vetvrij papier gepakt ) mee van de avondmarkt, wij kunnen dus in het hotel blijven. Inmiddels is het vrijdag of zaterdag, ik weet het niet precies, op mijn horloge is het 05.59 Balinese tijd, maar we zitten  in Dubai , er is veel gebeurd deze week. Na veel bellen en wachten gaf de reisverzekering, in samenwerking met SOS en eurocross nl toestemming om business class te vliegen gezien mijn huidige status, er kwamen allerlei oplossingen voorbij die ons niet aanstonden en donderdagavond om tien uur was de toestemming er. Vervolgens moest er een vlucht gevonden , ja hoor  om vijf uur 's nachts kwam er een mailtje, de vlucht van zondagnacht met Qatar kan worden omgeboekt naar Emirates op vrijdagnacht de zelfde tijd, 24.10 uur, dus zaterdagmorgen 00.10 uur we moesten snel beslissen omdat er beperkte plaats was , het werd dus ja en vrijdag een drukke dag afscheid nemen op het stand, nog wat kleine dingetjes afhandelen koffers pakken, Anita's hobby en de fietsen opruimen enzovoort, het was een hele klus voor haar want helaas was ik geen grote hulp, ik ben beter in slapen en toekijken. Afscheid genomen in het hotel van de laatste nog aanwezige kennissen en van het personeel, het ging allemaal wel erg vlug. Nyoman appte dat hij ook nog even langs kwam en heeft ons ook nog naar het vliegveld gebracht. De rolstoelservice werkte uitstekend en we zaten al snel in de business lounge, de foto's spreken voor zich . Eten en drinken volop, je moet oppassen dat je niet dicht groeit. Het begint hier nu licht te worden, de Airbus 380 staat voor onze neus en de contouren van Dubai in de verte worden steeds duidelijker. We versturen deze Balibode vanaf het vliegveld in Dubai om lokale tijd van Bali 06.45 uur. Voor ons nog weer een etentje, wat slapen en dan arriveren we rond 13.45 uur op Schiphol.

Overigens voor degene die het weten willen de tandarts operatie is geheel geslaagd ik ben weer in het bezit van 1 nieuwe kroon en een terug geplakte oude kroon, dus ik ben weer koning te rijk

Groetjes en tot horens/ziens Anita en Wim

1. Lieke Huigens:
    23 maart 2024
    Fijn dat jullie terugreis (redelijk) comfortabel verliep. Het weer hier zal wel teleurstellend zijn; vanmorgen hagelde het hier. Volgende week gaan wij drie weken naar Portugal, en als we terug zijn kom ik gauw weer eens naar Castricum. Intussen sterkte met het aanpassen aan het thuisklimaat (maart roert zijn staart)!

Jouw reactie