DE BALIBODE 2023/2024

16 maart 2024 - Sanur, Indonesië

Twintigste jaargang nummer 17

Zondag de tiende was een saaie dag, het was betrokken dus begonnen we maar met ijskoffie, en die smaakte heerlijk, vervolgens toch maar naar het strandwaar niemand was, ook Norman had besloten niet te komen dus geen stoelen. We hadden echter nog wat anders te doen, Anita had van Etty en Kees, onze eerste strandburen dit jaar, een appje gekregen met een lastig bericht. Zij was geappt door 1 van de strandjongens van Double O warung, dat is 1 van onze favoriete eettentjes. Hij vertrok deze dag de 10e naar Dusseldorf om op een boot te gaan werken, wij wisten dat ook. Nu was zijn vrouw onlangs geopereerd en hadden ze een bijna voetbal grootte cyste verwijderd en hij zat in geldnood, hij vroeg dan ook of Etty hem kon helpen. Etty vroeg of wij konden informeren hoe dat in elkaar zat. Wij hebben geinformeerd en het bleek juist te zijn, Dus wij besloten om ook te helpen. Echter had Etty de nacht van zaterdag op zondag weer contact met hem gehad en ze had honderd euro naar hem over gemaakt. Wij hadden via een collega van hem inmiddels ook contact met hem , hij vloog 's avonds naar Duitsland maar hij zou nog even langs komen. Dar gebeurde inderdaad op weg naar het vliegveld kwam hij naar AriPutri, hij was erg overstuur. Wij hadden inmiddels besloten om hem € 200 te geven namens Etty en ons, niet  wetende dat zij al € 100 had gestuurd, dat hoorden we later. Hij was heel dankbaar en Anita liep met hem mee naar de auto om hem uit te zwaaien, in de auto zijn vrouw, bleekjes hun zoon vader en nog iemand.  Allen bedankten en op naar het vliegveld, een ingewikkeld verhaal maar hopelijk komt alles goed, hij beloofde van zijn verdiende loon het bedrag te zullen terug betalen. We wachten maar af. Verder verliep de dag saai, alleen waren alle warungs en eettentjes tegen vieren al dicht vanwege Nyepi de nationale stiltedag die maandag zou zijn, we konden nog net wat eten in Moro Senang, want dat is een moslimtent. IK schrijf dit verhaal nu maandagmiddag, de stiltedag verloopt erg stil want het regent de hele dag, dus iedereen blijft op zijn kamer, platje of balkon en er wordt heel veel geslapen. Anita heeft zich de hele dag bezig gehouden om met Ellen een jurk om te bouwen tot rok met jasje, dat is gelukt, morgen op pad naar de naaister. OM drie uur wat gegeten en vanavond hebben we tosties dus we komen de dag wel door. Dinsdagmorgen samen met Ellen naar de naaister, gelukkig kan ze echt naaien een snapte mijn uitleg en wat we voor haar geregen hebben, Nu afwachten wat ze er van maakt. Ik kwam de winkel niet uit voordat ik een jurk uitgezocht had , die Ellen heeft betaald. Ik voelde me bezwaard maar als antwoord kreeg ik dat zij dat anders had. Bij het  strand was de zee heel hoog en het water spoelde onder de bedjes door, weer eens wat anders. "s Avonds naar de markt op de fiets en heerlijk gegeten, dit is de laatste keer naar de markt het is te ver voor Wim. Hij is eigenlijk nog heel erg moe steeds, zijn eten smaakt goed maar hij kan maar weinig eten. Ook is hij erg stil want praten kost hem gewoon teveel moeite. Nog tot volgende week zondag en dan vliegen we naar huis, ik denk dat dat goed is, al hebben we het hier ook zeker niet slecht. Woensdag moest Wim om 17.00 uur naar de tandarts in Renon, Nyoman heeft ons opgehaald. Tijdens de behandeling ben ik met hem koffie gaan drinken aan de overkant en daar kwam ook zijn jongste dochter van 16 naar toe. Haar school is in de buurt, zodat ze verder met ons meeging. Toen Wim klaar was voor deze keer (volgende week voor het laatst) zijn we naar een tegelhandelaar gegaan. Nyoman heeft tegels voor de slaapkamer, woonkamer en keuken uitgezocht en die krijgt hij van ons. Een betonnen vloer vinden wij niet zo fris en hij was de koning te rijk. Hier is dat prima te betalen en wij eten geen boterham minder. Daarna met zijn vieren bij Samping gegeten en daarna wij naar bed en zij naar huis. Donderdagmorgen samen met Gerrie en Cees koffie gedronken bij Patio. die gaan vandaag naar huis. ook andere vrienden kwamen nog langs en daar hebben we nog wat mee nagepraat. Op het strand heeft Norman de hele dag geveegd, de golven sloegen over de bedjes en alle rotzooi uit zee kwam mee. Alle strandbedjes zijn drie meter naar achter gezet en nog volgde het water ons. Morgen wordt het weer beter volgens hem, we gaan het zien. Om drie uur terug naar het hotel want de lucht werd zwart en inderdaad het ging regenen. Om 17.30 uur een massage voor mij en morgen voor Wim. Aan de overkant gegeten dit had de eigenaar gevraagd, alleen het eten was goed, wel erg duur en de bediening maakte er een zooitje van, dat weten we nu, dus deze slaan we ook weer over. Wim heeft zijn ogen al dicht en dat ga ik zo ook doen. Vanmorgen een app van de tandarts of Wim vanmiddag langs kon komen de afdruk voor de kroon was niet goed. Dus ging hij om 14.00 uur naar het hotel , in de taxi en op naar Renon voor nieuwe afdruk. We hopen maar dat het nu goed is want het kost je een halve dag en dat is niet fijn. Het water spoelde nog steeds via de stoelen het strand op, het is wat frisser maar wel weer schoon. Vanavond heerlijk bij Gardenia gegeten en onder de bomen gezeten, lekker en gezellig. Morgen weer een nieuwe dag. vanmorgen bericht van Hester om naar een dokter te gaan voor een Fit to Fly brief en dat hij niet de hele reis kan zitten. Dit is binnen en heb ik naar Hester gestuurd en die belt maandag de verzekering weer. Die gaan dan kijken wat ze voor ons (WIM) kunnen doen, jullie horen het later. Vandaag een zon overgoten dag met een erg schoon strand. Straks worden we opgehaald om bij RIB te eten en dan is ook de zaterdag weer om. lieve groetjes uit Bali

1. Adrie slopsma:
    16 maart 2024
    Lieve Wim & Anita,
    De vier maanden van jullie vakantie op Bali zit er alweer bijna op he!! Het is allemaal wat anders verlopen dan andere jaren, maar gelukkig knapt Wim langzaam weer op! Wij wensen jullie de laatste week nog een hele mooie tijd op jullie zo geliefde Bali. Verder een goede vlucht terug naar huis gewenst.
    Groetjes,
    Fred & Adrie
  2. Elsi en Gerard:
    16 maart 2024
    Jullie hebben weer heel wat beleefd de afgelopen week. Jammer vd regen, maar na regen komt zonneschijn zeggen ze. Wanneer vliegen jullie weer terug? Hopelijk nog gezellige en zonnige dagen en een veilige terugreis
  3. Lydia:
    17 maart 2024
    Dag Anita en Wim,
    De klok tikt de laatste uurtjes weg voor vertrek ! Afscheid nemen van alle dierbaren is toch altijd een beetje verdrietig ! Ik wens jullie een hele voorspoedige reis en tot ziens in Nederland . Hartelijke groet, Lydia
  4. Riet:
    17 maart 2024
    Wat een bijzondere vakantie is het voor jullie geweest dit jaar...de ziekte van Wim, maar daarna ook het bezoek van Hester! Gelukkig knapt Wim zo langzaamaan wel op, zo te lezen, ik hoop dat hij snel weer fitter wordt. Nog een paar heel mooie dagen gewenst en voor daarna een voorspoedige terugreis. Hartelijke groet, Riet Coster
  5. Marry en Fred:
    20 maart 2024
    Nog een paar daagjes genieten in/ op jullie geliefde Bali…
    De tijd vliegt voorbij!
    Wij wensen jullie een goede en voorspoedige terugreis en snel tot ziens in Castricum!
    Liefs van ons.

Jouw reactie